מהם פצעי לחץ וכיצד ניתן לטפל בהם?

פצעי לחץ הינם תופעה הנוצרת בעקבות לחץ תדיר על העור בנקודה מסוימת בגוף. לרוב, פצעי לחץ הינם תוצר של שכיבה ממושכת או ישיבה ללא שינוי תנוחה או תזוזה. פצעי הלחץ נוצרים כתוצאה מהלחץ המופעל על העור, דבר אשר מונע זרימת דם איכותית ובכך נהרסים התאים ומתפתחים פצעים.

מזרון לפצעי לחץ

כיצד מופיעים פצעי לחץ בגוף?

בפועל, נראה כי כל אדם רביעי מאלו המאושפזים בבתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים, ובתנאי כי אלו מוגבלים בתנועה ומנועים מטיפולים מונעים, יפתח פצעי לחץ בגופו. מאחר ופצעים אלו נוצרים כתוצאה מחוסר תנועה, דבר אשר מתקיים לרוב אצל מאושפזים המוגבלים אל מיטה או כיסא, רוב האוכלוסייה הבריאה אינה סובלת מפצעי לחץ.

אך, מחלות הכוללות ניוון, פציעות המובילות לגבס או הגבלות תנועה, כיסא גלגלים או שכיבה ממושכת, כל אלו הינם גורמים המאפשרים את התפתחותם של פצעי לחץ. כמו כן, גם מחלה ממושכת אשר מקבעת את החולה אל המיטה, אפילו באם מדובר במחלה זמנית, עלולה להוביל לפצעי לחץ באם לא תהיה תזוזה או תנועה להזרמת הדם והפחתת הלחצים על העור והגוף.

 

מניעת פצעי לחץ

הדרך להימנע מפצעי לחץ היא לנוע, לזוז, לשנע את זרם ומחזור הדם ולא להפעיל לחץ תדיר ועקבי על אזור מסוים בגוף. במצבים של מוגבלות המחייבים שכיבה, שינוי התנוחה בשילוב עיסוי קל להזרמת הדם יכולים להשפיע באופן חיובי ביותר. תמיכה של אדם נוסף, במיוחד במקרים של מוגבלות בשל גיל, מחלה או פציעה, יכולה לשנות באופן דרסטית את הסיכוי להופעת פצעי לחץ. דרבון לנוע, לזוז, לעזור בתנועה וכדומה – לכל אלו ישנה חשיבות רבה.

חשוב גם להשתמש באביזרים כגון מזרנים לפצעי לחץ, אשר למעשה מיועדים להזרמת אוויר ומפזרים את הלחץ המופעל על העור והגוף. מזרן המותאם למצבים אלו, למעשה מפזר את הלחץ על פני שטח גדול יותר, וכך מונע לחץ נקודתי של המשטח על הגוף.

 

כיצד יש לטפל בפצעי לחץ?

הטיפול הטוב ביותר בפצעי לחץ הינו תמיד מניעתם, מאחר ואלו אינם נעימים ויכולים להגביל אף יותר את תנועתו של האדם החולה. על מנת להציע את הטיפול הנכון והמדויק ביותר, יש לאבחן תחילה את חומרת המצב וההשפעה של תזוזה ושינוי תנוחה על מצבו הכללי של החולה. לשם כך חשוב להתייעץ ברופא או אחות המטפלים בחולה בבית החולים.

שינוי תנוחה כל מספר שעות הינו דבר חשוב אשר יכול להקל מאוד על החלמתם של פצעי לחץ. כמו כן, הרמה ותמיכה של איברים שונים בגוף, הליכה או התניידות במרחב, וכן ציוד אשר יקל בוויסות הלחצים על הגוף. במקרים חמורים יש להשתמש בחבישות עם חומרים כגון קולגן או יוני כסף, אשר מטפלות בזיהום המקומי וגם בהפרשות וסימפטומים אחרים של תופעה זו.

צוות High Medical דואג לכלל לקוחותיו. למידע נוסף ניתן להתקשר למספר 077-2319735 או ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button